zaterdag 4 juni 2016

Pwy (1)

Dit is Pwy

Een twee-jarige Kerry Hill van geïmporteerde ouders uit Wales.
Ze woont in Baarle Nassau in een gemengde kudde
bij mensen die Border Collies trainen voor het schapendrijven.

En dit is haar jasje

Om zo'n vacht schoon te krijgen heb je heel veel (warm) water nodig
en dat vind ik een beetje jammer

Een experiment met regenwater en fermentatie:

De buitenste delen van de vacht heb ik in een grote bak regenwater gezet
(mocht het mislukken, dan heb ik altijd de mooiste wol nog over)
En dat staat nu al bijna twee weken buiten 'te pruttelen'.

Door middel van fermentatie schijn je de wol schoon te kunnen krijgen.
Ik ben benieuwd....
Vandaag ga ik Pwy eens uitspoelen (ook met regenwater)

De rest hangt in schuur, naast een blauwe texelaar


Geen opmerkingen: