zondag 20 maart 2016

verven 2 (vervolg)

Het verf experiment is nog te spinnen ook!

Het is wel een beetje droog, maar alle wolvet is er natuurlijk uitgekookt,
dus dat zal wel normaal zijn.
Geen idee wat voor wol het is; ik heb in een grijs verleden eens een spintol gekocht,
en daar zal bruine en 'witte' wol bij.

Ik heb alles (75 gram) op 1 klos gesponnen,
en ga proberen om dit nog eens voor elkaar te krijgen.

Ik heb ongeveer 100 gram witte texelaar/swifter en 50 gram blauwe texelaar
door elkaar gekaard en daar weer een lont van getrokken.
In de onderste pan zit het verfwater wat nog lang niet uitgeput was van de 1e ronde
(was een beetje turquoise/groen geworden)
en voor de bovenste pan heb ik verse verfbadjes gemaakt.

Beide wolletjes heb ik ongewassen/gekaard op marktplaats gekocht.
De texelaar/swifter heb ik gewassen in zout water en opnieuw gekaard.
De blauwe texelaar voelde erg droog, dus die heb ik alleen gekaard en niet gewassen.
De lont die ik ervan heb gemaakt heeft voor het verven een uur of 2
geweekt in warm soda water, daarna uitgeknepen en in de verfpannen gelegd.

Ben benieuwd,
de potten staan te pruttelen
wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: